tiistai 30. maaliskuuta 2010

kukkavaippa

Noniin, nyt olen käyttänyt kaikki taitoni ja järkeni tähän vaippaan ja lopputulos on....öö ei ehkä täydellinen mutta taas parempi kuin edeltäjänsä. En tiedä laitanko sitten kuminauhaa liian lyhyelle matkalle reisien kohdalle vai mikä on, mutta taas täytyy reisiin laittaa lisäneppi, että vaippa on riittävän kireä. Mielestäni kumpparia kyllä tulee pitkälle matkalla ja mielestäni myös kiristän sen niin kireälle kuin mahdollista, mutta joku tökkii.
Ompelujälkeen ja muuhun olen suht tyytyväinen.
Ehkä pitää siis vielä tilata pari pul palaa, että saan treenailla vaippojen tekoa...

Tähän ja oravavaippaan olen laittanut nepit eri tavalla. Ennen nepit oli sekä fleecen että pul-kankaan läpi painettu, mutta nyt neppi on vain pulin läpi, jollin vauvan ihoa vasten ei tule neppejä vaan vain pehmeä fleece. Ei siis painaumia ihoon!

Saumuria olen langoittanut nyt uudelleen ja uudelleen ja nyt se taitaa olla kunnossa paitsi huomasin, että kun vaipassa on pul-kangas ylöspäin, niin saumri temppuili. Luulen kyllä että vika on nyt kankaassa eikä koneessa. Ainakin olen kuullut ja lukenut, että pul on tosi hankalaa kangasta ommella.

Ei kommentteja: